Tuesday, January 3, 2017

MORIB

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 

Alhamdulillah, syukur kita sekarang dah masuk tahun 2017. Saya mulakan entry tahun baru ni dengan memaparkan keindahan ciptaan Allah SWT yang sempat saya rakam semasa di Morib pada November 2016 yang lepas. 

Saya dan isteri menginap di Gold Coast Morib International Resort, Banting. Actually, saya tumpang je sebab my wife's office buat family day di situ 😊.

View dari balkoni bilik hotel.

View hotel dari tepi pantai. 

Di tepi pantai ni ada restoran, The Pier, Gold Coast Morib Resort.

Cantik sungguh cahaya petang masa tu. MashaAllah.


Still early I guess, so tak de customers lagi.


View The Pier dari jauh.





Ok, ni beberapa foto sunset di pantai Gold Coast Morib International Resort. MashaAllah, so breathtaking!













Saya noticed pantai di situ tak sesuai untuk mandi manda sebab kelihatan keruh. Macam berlumpur tak jernih. Betul ke? Jom tengok.



A'aa.. macam teh tarik. 


Keruh pun tapi still cantik untuk fotografi.. hehe.


Jom jalan-jalan di pantai ni. 

Sayup nampak kapal kontena.

Masa tu kejap renyai, kejap tak. Awan mendung.

Tak tau apa lelaki tu buat. Cari siput agaknya.


Tetiba saya jadi excited. Adakah itu.....? Hey, ye la! Burung-burung! Hehehe.. 😊.

Burung-burung ni adalah sangat takut dengan manusia. Baru saya nak datang dekat dah mula semua bergerak in unison menjauhi saya. Jauh sangat lagi saya masa tu dari mereka. Lagi saya dekat, dah mereka bersiap sedia macam nak terbang. Lagi dekat, terus mereka terbang.. hehehe. 

Alhamdulillah ada lens boleh zoom ketat-ketat.. hehe. Ni dah zoom maximum dah ni, cuma dapat besar ni je burung-burung tu.. hehe.

Hmm.. by the way, apa nama burung ni ya? Ni burung Camar ke? 


Lepas tu saya saja datang dekat nak kasi mereka terbang.. hehe. 

Dan mereka terbang so gracefully and so beautifully. MashaAllah. 




Tetiba ternampak siput ni. Hampir nak terpijak.. hehe. 

Ok, back to the birds. Saya noticed kumpulan burung yang jauh di belakang tu ialah burung specis lain. Tak berapa nampak sebab jauh sangat.

Cantik pulak ada pokok hijau di tengah pantai ni 😊.

Perasan tak semua burung-burung ni tengah facing the same way. Kenapa ya? Sebaaaab... mereka tak nak bulu mereka serabut, so they all face the same, mengadap ke arah datangnya angin, in this case dari belah kanan ke kiri. Ye la jugak kan, kalau bontot mereka mengadap angin, habis la bulu-bulu mereka terselak dan jadi kelam kabut and therefore also will lose body heat I think.  


Dah mula renyai balik. Sibuk kejap-kejap lap kamera.. hehe.


Wah.. so magnificient! 


Ni yang specis lain tadi. Camar tu body putih. Yang ni warna gelap, dark brown. 

Still, they are as magnificient. 


Storm dah mula brewing. Ok, a few more shots before lari balik ke hotel.. hehe. 

Memang seronok tak sangka ada pulak kumpulan-kumpulan burung-burung di tepi pantai masa tu. Alhamdulillah. 


Like I once said before, kerana selfie adalah juga salah satu genre fotografi jadi saya perlu banyak practise.. hehehe. 

No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

2 comments:

  1. the pier tu macam tak beroperasi je..
    kalau pun beroperasi.. mesti mahal tapi kan?

    hahhahaa
    dah pandai selpie!!
    siap lah nanti dia berselpie aja !!

    burung-burung.. siput.. tapak kaki..
    semua saya suka
    ha ah.. yang putih tu burung camar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Masa sampai tu mmg nampak deserted. Tapi further ke laut actually ada waiters, macam baru nak bersiap tempat tu. I guess they opens at night je kot.
      For sure la mahal tu doc.

      Hahaha... saya tak akan obses.. hehe, sekadar belajar2 nak dptkan decent self photos :).

      Oh camar ya. I agak je tu :).

      Delete