Friday, January 2, 2015

GOPENG STREET ART

Sebenarnya masa lalu Gopeng town nak ke Gaharu Tea Valley dah ternampak Gopeng Street Arts ni. So dah selesai di Gaharu Tea Valley tu, kami stop kejap di town untuk ambik gambar2 ni. 

Mula2 saya main jalan je dan ambik gambar mana2 yg terjumpa. Tapi rasa macam rugi la kalau tak find more, if there are any. So saya pun bertanyalah pada seorang auntie dan brader di satu restoran di situ...hihi. So they pointed out the locations for me. And yg bestnya lokasi semua paintings ni are within walking distance.

Actually ada one more tapi tak dpt nak ambik sebab byk sgt semak samun. Plus the painting of ladies sedang mendulang bijih [rasanya la] tu dah luntur sgt. 

Anyway, here the paintings yg sempat saya rakam :)





















No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

8 comments:

  1. gopeng eyh....ok

    kak izatt... ooo kak izattt.... jomm pegiii.... (sambil buat mata meow manja2 nak mintak ikan.. hehehe)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... kalau cam tu sure kak doc tak boleh kata tidak...hihi...

      Delete
    2. saya dah pernah pergi dah hari tuuu... :)

      Delete
    3. Kesian CPL doc. Dia tak pernah gi lagi tu...

      Delete
  2. ada banyak contengan baru aaa !!

    yang kuda dalam stable tu kool !!
    so kreatif la mereka ni..

    makcik durian tu hari tu saya tak jumpa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke doc? Yg saya jumpa ni je and tak tau yg mana satu baru dan lama.

      Kan. Saya pun suka horse stable tu! Ha.. yg ni lukisan baru agaknya cause buiding tu pun nampak macam baru dibina semula.

      Mak Cik durian tu saya sendir hampir tak nampak sebab ada kereta park situ. Tu pun that guy from the restaurant yg point out for me.
      Yg pak cik atas motor tu jumpa tak? Cause pak cik atas motor tu dah mak cik durian tu betul2 sebelah menyebelah.

      Delete
  3. kuda , pakcik motor , budak dekat raflessia , budak-budak main dekat basikal.. tu semua baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo... gitu. Nampaknya dari masa ke semasa kena la tinjau2 tempat tu kalau2 ada lukisan baru :)

      Delete