Wednesday, April 20, 2016

TAMAN SERI EMPANGAN, PRESINT 5, PUTRAJAYA

Wife and I pergi wedding that day. On the way nak balik ternampak taman ni. Oleh yang demikian maka terhenti la kami sekejap di situ :).

Ni Taman Seri Empangan, Presint 5, Putrajaya. Elok pun berhenti sebab nak solat. Ada surau, restoran dan toilet di sini.

Camera tak bawak so tembak dgn camera phone je lah :).

Nice view.

Restoran besar dengan pemandangan yang best. Surau juga cukup selesa. 

Boleh nampak Jambatan Seri Gemilang dan bangunan-bangunan di mana terletaknya Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat [kiri], Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan Dan Kerajaan Tempatan [kanan] dan Kementerian Kominikasi dan Multimedia / Kementarian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah [tengah/belakang]. 

Dan ada this awesome jambatan! Saya siap tanya security guards di situ kalau saya boleh masuk jalan atas jambatan tu. Dia kata orang ramai tidak dibenarkan jalan-jalan di situ. Hanya boleh kalau ada surat kebenaran.  

Tambah security guards tu selalu juga ada lawatan students sekolah-sekolah ke jambatan tu. Ada juga yang shooting drama dan filem di situ.


Yang bestnya masa tu tak de orang. So dapat la shots yang 'clean' :). Panas pun masa tu so tak de la orang yang gi berjemur kan. Saya je la yang terexcited lebih.. hahaha... 


Sejuk je dok bawah redup jambatan ni dengan bunyi deruan air empangan ni. Nyaman. Kalau bawak tikar memang dah bentang dan nap.. hehehe... 

Tak banyak info yang saya jumpa tentang taman ni melainkan ianya di buka pada orang ramai pada tahun 2007.





Kalau la saya ada drone masa tu... 

No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

4 comments:

  1. dulu2 saya selalu park keta kat sini
    jogging sampai ke pullman hotel, then patah balik
    percayalah
    view cantik tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm.. tak tau bila saya nak rajin explore Putrajaya tu...

      Delete
  2. port fevret saya ni!!
    sunrise adalah sangat cantik dari jambaran rama rama tu!!
    raaaamaiiii geng fotographer pagi pagi kat sini!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ya ke? Nice. Kot rajin satu hari nanti saya pun nak ke situ for sunrise :).

      Delete