Monday, December 15, 2014

PAGI DI PUTRAJAYA

Pagi tu kami ke Putrajaya sebab saya nak check out the race track for the Formula E yg akan berlangsung di sana the following week. Since dah drive jauh ke sana, kami pun decided to go jalan2 and have lunch there :).

And here are some of the photos shot pakai compact camera Canon Ixus :)

Park kat dataran ni. 

Malas nak jalan jauh2 so tu yg tiang lampu kat tgh tu...haha :D

Alhamdulillah, cuaca pagi tu sgt cantik :)

Lama dah tak ke Putrajaya ni. Teringat dulu2 punya rajin ke sini sampai after 12 midnight...hihi...

Foto ni khas untuk rakan2 saya Doc & CPL yg terer shoot panorama :)

Kebetulan ada rowers tgh rowing :)

Since dah lama tak ke sini, makanya di ambil foto banyak2..hihi...


Kebetulan ade riders tengah riding :)

Ada yg bagi thumbs-up :)

Ni la track Formula E. 

Ada pulak taman bunga raya. Ambik je la gambar :)




Dan a couple of foto2 pemandangan...


Masa tu belum lagi pukul 1 nak lunch, so kami check out the boat rides. Ada macam2 rupanya :)



Nope, kami tak naik yg ni...hihi... Romantik sgt... haha. 



Kami naik yg ni bersama dgn sekeluarga dari Kedah yg datang jalan2 ke Putrajaya :).

Apa nak panggil benda ni ya? Tricycle? Ha.. benda ni pun ada gak :)

Tu ha.. perahu lepa lepa dah tunggu :)



Apa2 pun keselamatan diutamakan :) And I had to wear size yg paling besar! The embarassment! Hahaha...



Boarding :)

Staff ni actually blah je terus tanpa melepaskan tali ikatan tu. So bila boat gerak kami tersentak dalam bot tu...hihi... apa la bro! :)

Finally, departure...hihi :)

Tu family yg dari Kedah tu. Seronok dengar mereka bual dalam loghat utara :)

It was a nice relaxing boat ride. Hari tak panas sangat and it was quite windy too.

Dapat la tgk masjid ni dari arah ni...

The captain :)





Ye, saya duduk paling depan sekali :)



Langit cantik pagi tu. 



I wished we went under the air terjun. Of course it was not part of the ride...hihi..







Then time for makan.... byk choice nya...

Mula2 plan nak makan kat sini. Byk menunya yg saya tak pernah dengar/makan seperti otak lembu, pelanduk, landak dan temunsu. Apa temunsu tu? And what on earth is Air Janda Pulang?

Last2 makan sini je...



Tu saje. A nice way to spend a weekend morning with my lovely wife, me think :).


No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

14 comments:

  1. salam..

    jadi excited pulak nak ke Putrajaya ni lepas tgk all the pics kat sini.. cantik2.. good job..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks AE :)
      Lama sgt dah saya tak ke Putrajaya ni. Terlanjur ke sana saya ambik la foto2 :)
      Ada byk events kat sana actually and saya selalu je miss. Baru2 ni ada festival lampu... pun terlepas gak sebab balik kampung...

      Delete
  2. cantiknya gambar..
    saya duk putrajaya, presint 18..
    tapi tak penah nak outing amek gmba mcm ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih JS :)
      Ehh.. rajin2 la. Keluar pagi2 lagi cantik suasana. Spent dalam 2 jam pun cukup.
      Saya kalau outing2 ni buat sekali senam sikit2. Kira 2 in 1 le..hihi :)

      Delete
  3. Air janda pulang x tau?
    Pi terachi!
    X rugi pi sana tau

    Saya dh naik semua jenis bot kecuali yg en syed naik ni dan yg romantik tu
    Hahaha
    Cuaca cantik
    Gambar cantik
    Esok saya share entry lampu tu
    Tp dr camera cap ayam
    Sengal bengal camera tinggal dlm keta
    Pastu nk patah blk malas

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'aa... saya dah google. Manis air tu kan. Oooo... Tapi kalau jumpa nak jugak try sikit :)

      Dulu saya naik yg bot besar tu.. yg ramai2 tu. Routenya lain dari yg lepa lepa tu.
      Mula2 kami nak naik yg romantik tu tapi then isteri kata kami naik la lepa lepa tu sebab keluarga dari Kedah tu tak cukup total nak naik perahu tu. Antara sebab kenapa saya sayang kat isteri saya tu :)

      Betul cuaca cukup 'bersih' dan terang. Brilliant light! SubhanaAllah.

      Ye ke! Waaa... akan saya nantikan entry El tu! Excited ni! :) Thanks!

      Delete
  4. salam.
    Shanteknya!!
    Gambar rowers tengah rowing tu, nampak macam ada imej buaya dkt dasar air...... adakah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam SVS
      Thanks :)
      Haaa???!! Ada buaya ke? Hihi...

      Delete
  5. ok... kena pegi gini.... memula sunrise... pastu jalan2 naik bot....

    ReplyDelete
  6. wahh...
    ramainya kawan-kawan saya kat sini!!
    :)

    air jando pulang .. air kelapa mudo + nira + den lupo lak aihhh apa lagi ..
    ado dokek entri den dulu maso den poi makan kek Terachi , samo tompek dengan dak elly tu .. cubo jugak kotam tolor masin dia.. sodapp sangat!!
    hahahaaa... tetibo cakap negori!!

    perahu lepa-lepa tu baru rasanya..
    dulu tak ada
    harga macam tu ok lah..
    kalau yang anak ramai ..[ hehehe.. macam saya .. ] kalau naik yang sight seeing cruise tu berpeluh jugak nak bayar!! :)

    tenkiuuu for the Putrajaya Panorama tu ! tak aa terer saya ni.. 46 persen je terrer .. hahahhaaaaa!!

    air terjun??!!
    menarik ni!!

    haaa!! nampak nho eksaitednya !! duduk depan sekali!
    kalah pelancong dari Kedah!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... pandai ek doc speaking negori :)
      Tu la, macam sedap je drink tu. Takut manis sgt la pulak kan..hihi.
      Tapi yg ketam telur masin tu...Oooo... kecur dibuatnya. I ni memang suka ketam pun!

      Betul. Harganya bagus. Cruisenya pun lama gak. Route pun lain yg pernah saya naik dulu. So nice view lah. Cuma perahu tu kecik je. Boleh muat less than people je kot.

      Kalau doc 46%, saya cuma 36% lah...hihi...Hmm... come to think of it, lama dah tak tgk doc punya panorama shots. Kena tgk balik your jogja entries lah.

      Air terjun tu sebenarnya bukan la air terjun pun...haha... sorry. Cam man made water barrier/empangan which is rendah je...hihi. I imagine air terjun so that exotic la sikit...haha.

      Hahaha... kebetulan je sebenarnya dok depan tu. Perahu tu di park dgn bahagian depannya ngadap deck and I was the last to naik bot tu. So depan le I sat...hihi...

      Delete
  7. Replies
    1. Thanks GB.
      Cahaya pagi memang paling best utk shots cam ni... :)

      Delete